De Global Supply Chain Management Simulatie is ontworpen om intermediaire tot geavanceerde concepten in supply chain ontwerp, vraagvoorspelling, resource toewijzing en productieplanning te onderwijzen. De simulatie geeft studenten de kans om de supply chain van een wereldwijde telefoonfabrikant te ontwerpen en te beheren. Tijdens de simulatie ontwerpen de studenten de telefoon productlijn, voorspellen ze de vraag, kiezen ze een aantal leveranciers met verschillende kosten, doorlooptijden en capaciteiten, en verdelen ze de productie onder de gekozen leveranciers. Na de ontwerpfasen van het product en de toeleveringsketen te hebben doorlopen, observeren de studenten hoe de werkelijke maandelijkse vraag dynamisch wordt onthuld en krijgen zij de kans om te reageren op verschuivingen in de vraag en onverwachte gebeurtenissen. Om de mobiele telefoonlijnen met succes te beheren, moeten de studenten een evenwicht vinden tussen concurrerende prioriteiten en een toeleveringsketen creëren die flexibel genoeg is om snel te reageren op een fluctuerende vraag. De simulatie wordt over een periode van vier jaar herhaald, zodat de leerlingen hun besluitvormingsprocessen elk jaar kunnen verfijnen nadat ze hebben geleerd van de feedback die ze hebben gekregen over de resultaten van het voorgaande jaar.
NIEUW voor V2: Onze herziene versie van de Global Supply Chain Management simulatie bevat: Bijgewerkte interface met nieuwe afbeeldingen; Gemoderniseerde functies in de productlijn die door studenten wordt beheerd; Meer diverse set van actoren; Naleving van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0 AA.
Leerdoelstellingen Hoe een kosteneffectieve en flexibele toeleveringsketen creëren door een combinatie te gebruiken van duurdere leveranciers met een korte levertijd en minder dure leveranciers met een lange levertijd. Studenten verdelen de productie over verschillende leveranciers en ervaren de trade-off tussen kosten en doorlooptijden. Hoe kan flexibiliteit in de toeleveringsketen worden ingebouwd om stock-outs en overtollige voorraden te beperken in de context van een onzekere vraag, en hoe kan de juiste graad van flexibiliteit worden bepaald die vereist is voor verschillende producten en verschillende contexten. In de simulatie vloeit flexibiliteit voort uit leverancierscapaciteiten en productieplanningsmethoden. De studenten leren ook hoe zij de kosten en baten kunnen evalueren van het aanpassen van de productie naarmate de werkelijke vraagpatronen zich aandienen. Hoe prognosemethoden te evalueren en de dynamiek van een prognoseteam te interpreteren. Studenten leren kritische prognose-informatie te evalueren en te interpreteren terwijl ze luisteren naar hun “collega’s” die individuele en consensusvraagprognoses uitspreken. Ze leren te zoeken naar belangrijke indicatoren van vraagvolatiliteit die hen helpen hun supply chain beter te ontwerpen en te beheren. Hoe een productieplan op te stellen op basis van een probabilistische vraagvoorspelling. Hoe ze het relatieve belang van resultaat- en procesprestatiemaatstaven kunnen afwegen. Aan het einde van elke speelcyclus evalueert de virtuele raad van bestuur van het bedrijf de prestaties van de studenten. Met behulp van een dynamisch evaluatieproces, gebaseerd op werkelijke beslissingen van studenten, stellen bestuursleden vragen en beoordelen ze de prestaties van de student. Deze interactie stelt studenten in staat om na te denken over hun eigen keuzes en verdiept het begrip van de studenten over de inzichten die ze hebben opgedaan tijdens de simulatie. Bovendien wordt de winst voor elke periode berekend, zodat studenten hun prestaties kunnen afmeten aan de stemmen van de raad, de winst of een combinatie van beide.
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |